فواره تروی ایتالیا

چرا باید بری
مشهورترین فواره رم، نمادین فونتانا دی تروی، یا فواره تروی، مجموعه‌ای پر زرق و برق باروک از چهره‌های اسطوره‌ای و اسب‌های وحشی است که تمام قسمت پالاتزو پولی قرن هفدهمی را فرا گرفته است. هزاران نفر هر روز از این فواره دیدن می‌کنند و با پیروی از سنت پرتاب کردن یک سکه در آب برای اطمینان از بازگشت به رم، عمل می‌کنند. این، و این یک فرصت عالی برای عکس است. به طور متوسط روزانه حدود 3000 یورو (3600 دلار) ریخته می شود.
آیا می خواهید از جمعیت اجتناب کنید؟ بعد از ظهر، زمانی که چشمه به زیبایی روشن شده است، از آن بازدید کنید و می توانید در محیطی ساکت تر از شکوه کف آلود آن قدردانی کنید.

تاریخ
طرح این فواره، اثر نیکولا سالوی در سال 1732، خدای دریا، اوشنوس را در ارابه صدفی شکل به رهبری تریتون ها با اسب های دریایی - یکی وحشی، یکی مطیع - نشان می دهد که حال و هوای دریا را نشان می دهد. در طاقچه سمت چپ نپتون، مجسمه ای نشان دهنده فراوانی است. سمت راست Salubrity است. آب از Aqua Virgo می آید، یک قنات زیرزمینی قرن اول قبل از میلاد، و نام Trevi به "tre vie" (سه راه) اشاره دارد که در فواره به هم می رسند.

سنت معروف پرتاب سکه به داخل فواره برای اطمینان از سفر شما به رم از فیلم سه سکه در فواره محصول 1954 گرفته شده است. پولی که به تروی ریخته می‌شود، روزانه جمع‌آوری می‌شود و به موسسه خیریه کاتولیک کاریتاس می‌رود و بازده آن از زمان سرکوب مردمی که پول را برای خود استخراج می‌کنند، به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

مشهورترین آن، فواره تروی جایی است که ستاره سینما، آنیتا اکبرگ، در فیلم کلاسیک La Dolce Vita (1960) اثر فدریکو فلینی، لباس مجلسی به تن کرد. ظاهراً او زیر لباس مشکی نمادین خود وادر می پوشید اما هنوز در طول عکسبرداری زمستانی می لرزید. در تابستان 2016، یک زن بریتانیایی به دلیل رقصیدن در فواره با لباس شب و خز به تقلید آشکار از این هنرپیشه نمادین، 450 یورو (542 دلار) جریمه شد.

در سال 2016، خانه مد Fendi نمایش مد «افسانه‌ها و افسانه‌ها» را در فواره برپا کرد که در طی آن مدل‌های کت‌واک روی آب راه می‌رفتند – یا بهتر است بگوییم در مسیری شیشه‌ای که بالای آب زمرد ساخته شده بود – در حالی که خورشید بر روی این نماد رومی غروب می‌کرد. به دلیل حمایت مالی 2.18 میلیون یورویی (2.62 میلیون دلار) برای بازسازی فواره، مجوز این کار به آن داده شد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.